24/09/2022

Lionsclub Bollenstreek organiseerde op zondag 18 september 2022 een speciale fietstocht door de Bollenstreek. De deelnemers van deze fietstocht werden zowel cultureel als culinair in de watten gelegd en de volledige opbrengst van de afwisselende tocht over ca. 40 km werd verdeeld over Lions Helpen en Fietsmaatjes Hillegom Lisse. Deze stichting heeft als doel iedereen te laten genieten van een fietstocht door middel van duofietsen.

Er was een fantastisch programma samengesteld, waarin de culturele waarden van onze streek op speelse wijze na elkaar aan bod kwamen. Er kon ruimschoots van de omgeving worden genoten en de inwendige mens werd op tijd versterkt. Jacoba van Beieren en de Ruïne van Teylingen, Museum de Zwarte Tulp, een stevige fietslunch bij eetcafé De Voogd en een afsluitende maaltijd op Landgoed Tespelduyn waren een paar van de aantrekkelijke programmaonderdelen.

Ondanks het weer (regenachtig...), wisten alle ruim 70 deelnemers het eindpunt te bereiken, waarna een gezellige afsluiting volgde op het Landgoed Tespelduyn.

Deelname aan deze culturele en culinaire fietstocht kostte €49 per persoon.

Gezien het succes wordt een tweede versie van deze culinaire en culturele fietstocht in juni 2023 georganiseerd. Nader bericht hierover volgt.

Foto's:

Tijdens de fietstocht zijn diverse foto's gemaakt. Een aantal hiervan kunt u hier bekijken.

-------------------------------------------------------

Over Lions

Zo'n 1,4 miljoen leden vormen wereldwijd de grootste serviceorganisatie Lions, die zich al meer dan 100 jaar belangeloos inzet om anderen te helpen. In Nederland zijn ruim 10.000 Lions in meer dan 435 Lionsclubs actief. Lions nemen initiatief, stimuleren, organiseren en brengen partijen bij elkaar. Om acties te organiseren die geld opleveren (fundraising) en om de handen uit de mouwen te steken. Dit alles onder het motto: Lions helpen! www.lions.nl

Over Fietsmaatjes