09/06/2024

3e Lionsclub Fietstour voor Fietsmaatjes

De route voor de 3e Lions Fietstour is gereed! Hij is ongeveer 40 km lang, het is een recreatieve fietstour, geschikt voor iedere fietser, afstand ca 40 km over verkeersluwe en verharde wegen. En we hebben weer fantastische tussenstops!

Opbrengst voor fietsmaatjes

Net zoals de voorgaande jaren gaat de opbrengst van de tour naar Fietsmaatjes, dit keer niet alleen Fietsmaatjes Lisse/Hillegom, maar ook Fietsmaatjes Teylingen. We zijn tenslotte Lionsclub Bollenstreek. Natuurlijk is de bijdrage aan het goede doel van groot belang, maar wij van Lions Bollenstreek doen er alles aan om alle deelnemers een onvergetelijke fietstocht te bezorgen. En aan de blije gezichten te zien, is dat ons de afgelopen keren zeker gelukt!

Jan Steen in de hoofdrol

We fietsen grotendeels door de bollenstreek, dit jaar een beetje zuid en oostwaarts, met Warmond als nieuwe tussenstop. Daar volgen we gedeeltelijk de bekende Jan Steen fietsroute met als hoogtepunt een korte presentatie van de bekende Leidse beeldhouwer Jeroen Spijker, maker van het bronzen Jan Steen beeld dat sinds 2008 in Warmond staat tegenover het aldaar gelegen Jan Steen huis. De start en finish liggen ook dit jaar weer in Lisse, bij respectievelijk Intratuin en Kasteel Dever, waar de tocht wordt afgesloten met een BBQ en livemuziek, ook nu weer verzorgd door Akoestix Vocal Friends. Maar daarvoor worden nog Warmond Buiten (lunch) en Kwekerij Duivenvoorden (Aardbeien en Oud Geld) bezocht. Uiteraard ontvangt iedereen een routebeschrijving op papier en als GPX-file.

Inschrijven en de voorpret begint….

We willen iedereen graag in de watten leggen op 9 Juni. Voor een optimale voorbereiding is het prettig als we ruim van tevoren weten hoeveel deelnemers er zijn. Gun jezelf de voorpret en schrijf je nu direct in via het webformulier. Daarna zorgen wij voor de rest. Je hoeft alleen nog maar te fietsen op 9 juni 2024!